Forum o motoryzacji |
Forum dla lubiących pojazdy
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Galerie
Zaloguj
Rejestracja
Forum Forum o motoryzacji Strona Główna
->
Armia
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Świat Samochodów
----------------
Co w świecie
Prototypy
Obecne na rynku
Samochody Ciężarowe
----------------
T.I.R
Pojazdy Specialne
Pojazdy Militarne
Pomoc
----------------
Porady techniczne
Szkoła Jazdy
Jednoślady
----------------
Motory
Pozostałe
----------------
Armia
Tuning
----------------
Wirtualny Tuning
Prawdziwy Tuning
Na Luzie
----------------
OFF Topic
Po Godzinach
Informacje
----------------
O Forum
Reklama
----------------
Reklama innych for.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Macias
Wysłany:
Temat postu:
Jest jeszcze wiele ciekawych konstrukcji np. największy śmigłowiec świata Mi-26.
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mi-26.htm
Łukasz S.
Wysłany:
Temat postu:
Wyglada śmiesznie, ale który śmigłowiec potrafi unieść czołg.
Macias
Wysłany:
Temat postu: [Śmigłowiec] CH-54 Tarhe
Prace nad latającym dźwigiem opartym na konstrukcji śmigłowca S-56, zostały rozpoczęte w styczniu 1958 roku. Cały napęd, przekładnie, wirnik nośny, a także wał i napęd śmigła ogonowego przejęte zostały wprost od S-56, znacznie znieniono jednak knstrukcję kadłuba.
Miał on postać prostej, prostokątnej belki, do której mocowano przekładnię, gondole silnikowe z podwoziem głównym, statecznik pionowy z dolną płetwą służącą do zamocowania podwozia tylnego oraz kabinę załogi w części przedniej. Ta ostatnia miała oszkloną część tylną, a fotel pilota wraz ze sterownicami mógł być obracany o 180 stopni (tyłem do kierunku lotu) dla ułatwienia prowadzenia prac dźwigowych. Śmigłowiec
S-60 - bo takie otrzymał oznaczenie - oblatano 25 marca 1958 r.
i poddano próbom, trwającym dwa lata. Maszyna dysponowała udźwigiem 6000 kg na haku pod belką nośną, dokładnie pod osią wirnika nośnego. Śmigłowiec badała US Navy, ale stwierdziła, że moc zespołu napędowego jest jednak za mała.
W tym czasie opracowano znacznie mocniejsze silniki turbinowe Pratt & Whitney T73-P-1 o mocy 4500 KM/3312 kW. Sikorsky przeprojektował
S-60 pod ich kątem, nazywając go S-64
Skycrane
. Ponieważ silniki miały znacznie mniejszą średnicę, to zrezygnowano z gondol silnikowych
i (odkryte!) zamontowano wprost na grzbietowej części belki nośnej, przed przekładnią główną.
Dalej z tyłu zamocowano dwa ukośne (w dół) wysięgniki na golenie podwozia, a kółko ogonowe zastąpiono przednim, by umożliwić podjazd pod stojący śmigłowiec dużego samochodu ciężarowego od tyłu, pomiędzy podwozie główne. Śmigłowiec otrzymał również nowy sześciopłatowy wirnik nośny z łopatami o obrysie prostokątnym i wykonanymi z duralu.
Projektem zainteresowała sie armia amerykańska i w czerwcu 1963 r. zamówiono 6 prototypów śmigłowca.
Zadowolona z testów US Army zamówiła 54 seryjne CH-54A.
W 1968 r. Sikorsky otrzymał zamówienie na 2 prototypy wzmocnionej wersji CH-54B (S-64) o udźwigu 10 000-12 500 kg.
W latach 1971-72 na śmigłowcu CH-54B uzyskano 9 indywidualnych rekordów w obszarze udźwigu i prędkości wznoszenia. W jednym z lotów podniesiono rekordowy ładunek o masie 18 497 kg.
Od połowy lat 70. CH-54A/B były stopniowo przesówane do jednostek Gwardii Narodowej, bowiem w pierwszej linii zastąpiły je śmigłowce
CH-47B/C
Chinook
, o podobnym udźwigo "na haku", ale bardziej uniwersalne.
Ostatecznie maszyny wycofano za służby dopiero w 1993 r.
Zdjęcia Skycrane-a:
http://www.farfromglory.com/ch54_tarhe.htm
Zdjęcia S-56:
http://www.b-domke.de/AviationImages/PASM/8829.html
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin
Style Created Freely By