Forum o motoryzacji |
Forum dla lubiących pojazdy
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Galerie
Zaloguj
Rejestracja
Forum Forum o motoryzacji Strona Główna
->
Prawdziwy Tuning
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Świat Samochodów
----------------
Co w świecie
Prototypy
Obecne na rynku
Samochody Ciężarowe
----------------
T.I.R
Pojazdy Specialne
Pojazdy Militarne
Pomoc
----------------
Porady techniczne
Szkoła Jazdy
Jednoślady
----------------
Motory
Pozostałe
----------------
Armia
Tuning
----------------
Wirtualny Tuning
Prawdziwy Tuning
Na Luzie
----------------
OFF Topic
Po Godzinach
Informacje
----------------
O Forum
Reklama
----------------
Reklama innych for.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Macias
Wysłany:
Temat postu: [F&F]Supra
Ten samochód znają wszyscy...
Ale kto zna jego historię?
Jak i kiedy powstał?
Kto jest jego właścicielem?
Oto kilka informacji które przybliżą wam ten nadzwyczaj interesujący pojazd.
Historia
Craig Lieberman zakupił ten pojazd w czerwcu 1998. Była to Toyota Supra Turbo z 1994 roku, o przebiegu 87 tys. km. Nie był on w żaden sposób modyfikowany przez poprzedniego właściciela. Wkrótce jednak zmieniło się to. Pojazd zaraz po zakupie przeszedł przeróbki wykonane z myślą o promocji firm dokonujących owych zmian. W pracach uczestniczyły firmy takie jak GReddy, Eibach, Stillen, Clarion i NOS. Pierwszy zestaw modyfikacji obejmował żółte malowanie, 18-calowe felgi i odpowiednie opony, drobne udoskonalenie systemu nagłaśniającego i przeróbki stylistyczne. Pojazd został zaprezentowany, w kilku magazynach pojawiły się artykuły na jego temat. W zimie Supra przeszła następną serię przeróbek. W miejsce seryjnych turbospreżarek zainstalowano pojedynczą turbosprężarkę T-66, Nitrous Oxide Systems zainstalowała instalację wtrysku podtlenku azotu, firma GReddy również przygotowała pewne modyfikacje silnika. Jego zewnętrzne elementy zostały wypolerowane i pokryte chromem. Z firmy Stillen pochodziły hamulce AP Racing Formula 1. Wnętrze również przeszło poważne zmiany. Toyotę wyposażono w system audiowizualny zawierający odtwarzacz DVD, magnetowid, zestaw Playstation i 3 monitory. Całość uzupełniało neonowe oświetlenie. Zestaw został przygotowany przez Audio Options. Tak przygotowany samochód uczestniczył w "Ultimate Street Car Challenge" - imprezie obejmującej wyścigi równoległe i demonstrację pojazdów. Supra zajęła pierwsze miejsce. Później uczestniczyła w kilku innych imprezach i w 1999 otrzymała tytuł "Meguiar's Hottest Car of the Year".
Wiosną 2000 roku pojazd został wybrany do uczestnictwa w filmie "Szybcy i Wściekli". Został wynajęty przez Universal Pictures i w ramach przygotowań do filmu został poddany kolejnym przeróbkom. Pomalowano go lakierem Lamborghini Orange, zamontowano zestaw stylistyczny Bomex (pierwszy zestaw tego typu sprowadzony do USA z Japonii), tylny spoiler, maskę TRD i 19-calowe koła. Zmieniony wygląd uzupełniała grafika Lee Troy'a. Na potrzeby filmu zbudowano 5 replik tak przygotowanej Supry, wszystkie uległy zniszczeniu podczas kręcenia filmu. Oryginał był używany w scenach, w których pojazd jest widziany z bliska. Repliki były użyte we wszystkich scenach obejmujących szybką jazdę i narażających pojazd na uszkodzenie. Po ukończeniu filmu pojazd został zwrócony właścicielowi w stanie nieuszkodzonym. Właściciel otrzymał zdjęcia z filmu, ukazujące jego Suprę, ponadto podczas kręcenia filmu służył poradami technicznymi.
Po nakręceniu filmu a przed jego premierą filmowa Supra uczestniczyła w pokazach promocyjnych. Pojawiła się w ponad 200 amerykańskich gazetach i ponad 500 zagranicznych. Obecnie jej wartość ocenia się na ponad 150 000 $.
Modyfikacje i ich koszt
Silnik
Turbosprężarka z łożyskami kulkowymi Turbonetics T-66, przygotowana przez Performance Factory (7200 $)
Zawór wastegate Turbonetics Delta II (550 $) (to co tunerzy baaaardzo lubią. To wspaniałe "Pssssss" jest najważnejszym dźwiękiem, zaraz po basie wydechu
)
Kolektor wydechowy HKS (1800 $)
Zestaw wtrysku podtlenku azotu NOS dający moc 100KM (1275 $)
Tłumik środkowy AEBS (350 $)
Chłodnica powietrza doładowującego (intercooler) umieszczona w zderzaku GReddy (1590 $)
Układ wydechowy GReddy Power Extreme (795 $)
Sterownik ciśnienia doładowania GReddy Pro-Fec B (450 $)
Lżejsze koła od paska klinowego (320 $)
Chłodnica oleju GReddy (795 $)
Turbo Timer GReddy (350 $)
Wskaźniki ciśnienia dołądowania, temperatury w kolektorze wydechowym,ciśnienia oleju i temperatury w chłodnicy GReddy (520 $)
Układ dolotwy GReddy Airinx (300 $)
Zamontowany na kole kierownicy zestaw zdalnego sterowania ustawieniami ciśnienia doładowania (400 $)
Koła napędowe wałków rozrządu GReddy (390 $)
Zawór upustowy blow-off APEXi (425 $)
Regulator ciśnienia paliwa HKS (1100 $)
Komputer sterujący HKS (550 $)
Układ kontrolujący pracę wtryskiwaczy HKS (440 $)
Zestaw przewodów (150 $)
Sprzęgło Clutchmasters Stage III (650 $)
Koło zamachowe Clutcmasters (masa 11 lb = 5,5 kg) (500 $)
Przepustnica Powerhouse (350 $)
Modyfikacja głowicy cylindrów przez Powerhouse Racing (2100 $)
Aluminiowa chłodnica Fluidyne (750 $)
Zestaw podwójnego elektrycznego wentylatora chłodnicy Flex-a-Lite (350$)
Chromowane różne elementy silnika (3500 $)
Stylistyka
Lakier Lamborghini Diablo Candy Pearl Orange (6200 $)
Przedni spoiler Bomex (950 $)
Maska TRD (z materiałów kompozytowych) (1900 $)
Przednie kierunkowskazy z Supry z 1997 roku (250 $)
Przednie światła z Supry z 1997 roku (1100 $)
System neonowego oświetlenia komory silnika (250 $)
Przeróbka przednich świateł na ksenonowe (1100 $)
Tylny spoiler APR (550 $)
Grafika Troy Lee (1200 $)
Koła i opony
19 calowe felgi Dazz / Racing Hart M5 Tuners (4100 $)
Opony Yokohama AVS S1 285/30 i 255/35/19 (2200 $)
Hamulce
Zestaw hamulców Stillen / AP Racing, z przodu sześciotłoczkowe, o 14-calowych, nawiercanych tarczach (3900 $)
Przeniesienie napędu
Skrzynia biegów Getrag o sześciu przełożeniach z sekwencyjnym adapterem Stillway (6200 $)
Zawieszenie
Amortyzatory i sprężyny Bilstein / Eibach (1400 $)
Wahacze Stillen (1100 $)
Rozpórka przedniego zawiesznia Cusco (450 $)
Materiały pochodzą ze strony:
www.toyotasupra.republika.pl
A teraz mała galeria:
Niewiem jakie jest wasze zdanie, ale ja uważam ten samochód za dzieło sztuki... No ale ja niejestem w tej sprawie obiektywny
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin
Style Created Freely By