Forum o motoryzacji |
Forum dla lubiących pojazdy
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Galerie
Zaloguj
Rejestracja
Forum Forum o motoryzacji Strona Główna
->
Armia
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Świat Samochodów
----------------
Co w świecie
Prototypy
Obecne na rynku
Samochody Ciężarowe
----------------
T.I.R
Pojazdy Specialne
Pojazdy Militarne
Pomoc
----------------
Porady techniczne
Szkoła Jazdy
Jednoślady
----------------
Motory
Pozostałe
----------------
Armia
Tuning
----------------
Wirtualny Tuning
Prawdziwy Tuning
Na Luzie
----------------
OFF Topic
Po Godzinach
Informacje
----------------
O Forum
Reklama
----------------
Reklama innych for.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Łukasz S.
Wysłany:
Temat postu:
Takie wielkie, aż strach pomyśleć że to przez kilka lat stało na złomowisku, naszczęście znaleźli się ludzie którzy go przywrócili. Samolocik jest poprostu piękny.
Macias
Wysłany:
Temat postu: [samolot] An-225 Mrija
Może nie dokońca wojskowy, ale nadzwyczaj interesujący.
An-225 Mrija (pl. "marzenie") to sześciosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej, pochodzący z biura konstrukcyjnego Antonowa. Jest to największy obecnie używany i najcięższy w historii samolot. Powstał w oparciu o konstrukcję samolotu An-124 Rusłan. Zbudowano tylko jeden egzemplarz, drugi jest na ukończeniu.
Samolot zaprojektowano w celu przenoszenia orbitera Buran oraz części rakiety Energia. Z uwagi jednak na zaniechanie programu Buran, nie używano go dłużej w tym celu. W chwili obecnej jedyny istniejący An-225 Mrija jest używany komercyjnie od 2001 przez ukraińskie linie Antonov Airlines do przenoszenia bardzo ciężkich ładunków. Mimo, że jest to największy obecnie używany samolot, nie jest to największy pod względem wymiarów samolot w historii - tytuł ten wciąż przysługuje amerykańskiemu samolotowi Hughes H-4 Hercules (Świerkowa Gęś), który jednak wykonał tylko jeden lot o długości około 1 mili.
Mriję można było podziwiać w Polsce, gdy 16 września 2003 dostarczała elementy linii produkcyjnej dla fabryki zajmującej się obróbką płyt wiórowych, na lotnisko Ławica w Poznaniu.
Historia produkcji
Maszyna powstała w oparciu o samolot An-124 Rusłan poprzez przedłużenie jego kadłuba o 14,9 m i przeprojektowanie części ogonowej. Podwójne usterzenie ogonowe miało umożliwić loty z Buranem przyczepionym do grzbietu (przy pojedynczym statecznik pionowy znajdowałby się w aerodynamicznym "cieniu" promu i nie spełniałby swego zadania). Również skrzydła pochodzą z Rusłana, jedynie w części środkowej wstawiono nowy szerszy centropłat z dwoma dalszymi, identycznymi jak u An-124 silnikami, zwiększając rozpiętość o 15,1 m. Prototyp wykonał swój pierwszy lot 21 grudnia 1988. 22 marca 1988 podczas trzygodzinnego lotu na trasie ustanowił 106 rekordów świata. 16 czerwca 2004 odbył lot z Pragi do Taszkientu z największym komercyjnym ładunkiem o masie 247 ton. Zbudowano jeden kompletny latający egzemplarz, drugi nie wykończony znajduje się w zakładach Antonowa.
Konstrukcja
Jest to samolot o konstrukcji metalowej, półskorupowej, wykonanej z duraluminium o hermetyzowanej kabinie dla 23 osobowej załogi. Ładownia mieści do 250 000 kg, a załadunek może odbywać się tylko przez wrota przednie po uniesieniu nosa kadłuba. Na grzbiecie znajdują się dwa wysięgniki i węzły do mocowania ładunku zewnętrznego, oryginalnie przewidziane do mocowania Burana. Podwozie samolotu chowane do kadłuba, 32-kołowe, w układzie trójpodporowym: podwozie główne składa się dwóch zespołów po siedem dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie z dwóch dwukołowych goleni.
Wymiary i osiągi
Wymiary:
Rozpiętość: 88,40 m
Długość: 84,00 m
Wysokość 18,10 m
Ładownia wewnętrzna: dł. 43 m, szer. 6,4 m, wys. 4,4 m
Powierzchnia nośna: 955 m2
Masa własna: ok. 300 000 kg
Masa użyteczna: ok. 300 000 kg
Masa całkowita: 600 000 kg
Silniki: 6 silników D-18T o ciągu 229,5 kN każdy
Osiągi:
Prędkość maksymalna: 850 km/h
Prędkość minimalna: 250 km/h
Prędkośc przelotowa: 800 km/h
Pułap: 10 000 m
Zasięg z pełnym ładunkiem: 4 500 km
Średnie zużycie paliwa: 18 ton na godzinę lotu
informacje pochodźą ze strony
www.wikipedia.org
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin
Style Created Freely By